کد مطلب: 106743
حجت الاسلام صديقي:
نبايد رونق مجالس حضرت سيدالشهدا را از ناحيه خودمان بدانيم / برگزاري روضه هاي خانگي زمينه تربيت حسيني فرزندان ماست
تاریخ انتشار : 1393/06/17 10:44:28
نمایش : 1656
آيت الله بهاء الديني توصيه کردند براي اينکه خانواده درگير گناه نشوند امام حسين را به خانه ببريد و در خانه هايتان روضه برقرار کنيد، روضه خانگي برگزار کنيد.
به گزارش هفت چشمه به نقل از دانا ،حجت الاسلام کاظم صديقي در بيان مسائل اخلاقي در سومين همايش مديران هيئت هاي مذهبي سراسر کشور در قم اظهار کرد: بايد خودمان را براي امام حسين هزينه کنيم و اعمال مان را ذخيره کنيم. اين شکوه و رونق محافل و مجالس حضرت سيدالشهدا را از ناحيه خودمان ندانيم و  بايد مراقب باشيم تا دچار عجب نشويم و منيت ها را از دل مان بشوييم.
وي با تاکيد بر اينکه رونق مجلس سيدالشهدا تنها از ناحيه خودشان است افزود: خداوند متعال در قرآن کريم ما را در سه جبهه به تقوا دعوت کرده است، يکي تقواي از فتنه هاست. بايد براي خود سپري داشته باشيم که ما را از آتش فتنه ها محافظت کند. امام سجاد در صحيفه سجاديه مي فرمايد: يکي از فتنه ها نظربازي چشم هاست که اهل هيئت بايد بسيار از آن مراقبت کنند.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اينکه هيئت ها بايد از حسد و رقابت هاي مادي دور باشد و مورد تاييد امام زمان باشد تصريح کرد: تقواي دوم که مورد تاکيد قرآن است تقواي از آتش است. کسي که بخواهد به بهشت برسد بايد از سختي ها عبور کند و از هوي و هوس ها دوري کند. براي رسيدن به قله ها بايد سختي راه را تحمل کرد و براي رسيدن به بهشت هم بايد سختي مبارزه با شهوات و هوس ها را تحمل کرد.
صديقي افزود: قرآن مي فرمايد نبايد از تربيت خانواده خود غافل شويم و ما هيئتي ها بايد خانواده خود را هم در فضاي هيئت وارد کنيم و نبايد آنها را رها کنيم و بايد آنها را با صفات حسيني تربيت کنيم.
اين استاد اخلاق با بيان اين مطلب که امروز مثل گذشته گناه مکان خاصي ندارد و پاي آن به خانه ها باز شده است، گفت: آيت الله بهاء الديني توصيه کردند براي اينکه خانواده درگير گناه نشوند امام حسين را به خانه ببريد و در خانه هايتان روضه برقرار کنيد، روضه خانگي برگزار کنيد.
وي افزود: جبهه سوم تقوا که مورد تاکيد قرآن است، تقواي از خدا است يعني مانند حضرت يوسف چيزي غير از او را نبينيم.
حجت الاسلام صديقي با اشاره به ماجراي رسول ترک افزود: ما ميزبان هستيم و مخاطبان هيئت‌ها مشتريان ما نيستند بلکه مهمان هاي امام حسين هستند و نبايد به آنها جسارت کنيم. ما بايد وظيفه خودمان به بهترين شکل انجام دهيم و يک جلسه خوب برگزار کنيم اما نبايد به کساني که مي آيند به هيئت بي احترامي کنيم.
امام جمعه تهران تصريح کرد: يکي از ويژگي هايي که بايد در منبري و روضه خوان و مسئولين هيئت ها وجود داشته باشد شرح صدر است و بايد با همه خوش رفتار باشيم و کينه اي در دل نداشته باشيم و پاک و پاکيزه به هيئت بياييم.
وي در پايان تاکيد کرد: ما بايد آيينه رفتار و خوي و خصلت امام حسين و معصومين باشيم و هرکس ما را ديد ياد امام حسين کند.
انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg